Ammer-papír.hu
Általános Szerződési Feltételek
Jelen dokumentum nem kerül iktatásra, kizárólag elektronikus
formában kerül megkötésre, nem minősül írásbeli szerződésnek, magyar
nyelven íródik, magatartási kódexre nem utal. A webshop működésével,
megrendelési, és szállítási folyamatával kapcsolatosan felmerülő kérdések
esetén a megadott elérhetőségeinken rendelkezésére állunk.
Jelen ÁSZF hatálya Szolgáltató weblapján (ammer-papír.hu) és
aldomainjein történő jogviszonyokra terjed ki. Jelen ÁSZF folyamatosan elérhető
a következő weboldalról: ammer-papír.hu/-hALTSZERZ.html és letölthető az alábbi
linkről: ammer-papír.hu/egyeb/letoltes/pag_letoltes.aspx
1. Szolgáltató
adatai:
A szolgáltató neve: Ammer Kereskedelmi és Szolgáltató Kft
A szolgáltató székhelye (és egyben a panaszügyintézés
helye): 1039 Bp., Bem u. 20.
A szolgáltató elérhetősége, az igénybe vevőkkel való
kapcsolattartásra szolgáló, rendszeresen használt elektronikus levelezési címe:
ammer.papir@gmail.com
Cégjegyzékszáma: Cg. 01-09567975
Adószáma: 12238329-41
Nyilvántartásban bejegyző hatóság neve: Fővárosi Cégbíróság
Telefonszáma: +36-1-218-0391
Adatvédelmi nyilvántartási száma: NAIH-7541382014
A szerződés nyelve: magyar
A tárhely-szolgáltató neve, címe, e-mail címe: Corwell Kft.
2120 Dunakeszi, Pallag u. 37. corwell@corwell.hu
2. Alapvető
rendelkezések:
2.1. A jelen ÁSZF-ben
nem szabályozott kérdésekre, valamint jelen ÁSZF értelmezésére a magyar jog az
irányadó, különös tekintettel a Polgári Törvénykönyvről szóló 2013. évi V.
törvény („Ptk.”) és az elektronikus kereskedelmi szolgáltatások, az információs
társadalommal összefüggő szolgáltatások egyes kérdéseiről szóló 2001. évi
CVIII. (Elker. tv.) törvény, valamint a fogyasztó és a vállalkozás közötti
szerződések részletes szabályairól szóló 45/2014. (II. 26.) Korm. rendelet
vonatkozó rendelkezéseire. A vonatkozó jogszabályok kötelező rendelkezései a
felekre külön kikötés nélkül is irányadók. Irányadó továbbá a jelen ÁSZF
alapján megvalósított adatkezelésekre a Szolgáltató Adatkezelési Szabályzata
is, mely elérhető a ammer-papír.hu/reklam/statikus_oldalak/pag_statikusOldalak.aspx?kod=adatkez
weboldalon.
2.2. A jelen
ÁSZF 2018. november hó 05. napjától hatályos és visszavonásig hatályban marad.
A Szolgáltató jogosult egyoldalúan módosítani az ÁSZF-et. A módosításokat a
Szolgáltató azok hatályba lépése előtt 15 (tizenöt) nappal a weboldalakon
közzéteszi. Felhasználónak joga van arra, hogy ha és amennyiben a módosított
ÁSZF-et elfogadni nem kívánja, úgy azt annak hatálybalépéséig a Szolgáltatóhoz
intézett egyoldalú nyilatkozatával azonnali hatállyal felmondja. Amennyiben
Felhasználó a módosított ÁSZF hatálybalépéséig a szerződést nem mondja fel, úgy
az ÁSZF a módosított tartalommal marad hatályban az ő vonatkozásában.
2.3. Felhasználó,
amennyiben belép a Szolgáltató által üzemeltetett webshop weboldalra, vagy
annak tartalmát bármilyen módon olvassa – akkor is, ha nem regisztrált
felhasználója a webshopnak, az ÁSZF-ben, a weboldal használati feltételekben és
az Adatkezelési tájékoztatóban foglaltakat magára nézve kötelezőnek ismeri el.
Amennyiben a Felhasználó nem fogadja el a feltételeket, nem jogosult a webshop
tartalmának megtekintésére.
2.4. Szolgáltató
fenntart magának minden jogot a webshop weboldal, annak bármely részlete és az
azon megjelenő tartalmak, valamint a weboldal terjesztésének tekintetében.
Tilos a webshopon megjelenő tartalmak vagy azok bármely részletének letöltése,
elektronikus tárolása, feldolgozása és értékesítése a Szolgáltató írásos
hozzájárulása nélkül.
3. Regisztráció/vásárlás
3.1. Felhasználó
a weboldalon történő regisztrációjával kijelenti, hogy jelen ÁSZF, és a
weboldalon közzétett Adatkezelési tájékoztató feltételeit megismerte és
elfogadja, az adatkezelésekhez hozzájárul. A sikeres regisztrációval a Felek
között szállítási keretszerződés jön létre a jelen ÁSZF-ben foglaltak szerint.
3.2. Felhasználó
a regisztráció során köteles a saját, valós adatait megadni. A regisztráció
során megadott valótlan, vagy más személyhez köthető adatok esetén a létrejövő
elektronikus szerződés semmis. Szolgáltató kizárja felelősségét, amennyiben
Felhasználó más nevében, más személy adataival veszi igénybe szolgáltatásait.
3.3. A
Szolgáltatót a Felhasználó által tévesen és/vagy pontatlanul megadott adatokra
visszavezethető szállítási késedelemért, illetve egyéb problémáért, hibáért
semminemű felelősség nem terheli.
3.4. A
Szolgáltatót nem terheli felelősség az abból adódó károkért, ha Felhasználó a
jelszavát elfelejti, vagy az illetéktelenek számára bármely nem a
Szolgáltatónak felróható okból hozzáférhetővé válik.
4. Megvásárolható
termékek, szolgáltatások köre
4.1. A
megjelenített termékek kizárólag online rendelhetők meg. A termékekre
vonatkozóan megjelenített árak forintban értendők, tartalmazzák a törvényben
előírt áfát, azonban nem tartalmazzák a házhoz szállítás díját. Külön
csomagolási költség nem kerül felszámításra.
4.2. A
webshopban Szolgáltató részletesen feltünteti a termék nevét, leírását, a
termékekről illusztratív jelleggel fotót jelenít meg. A termékek adatlapján
megjelenített képek illusztratív jellegükre tekintettel eltérhetnek a
valóságostól, de Szolgáltató minden esetben törekszik a lehető legpontosabb
adatok, így különösen a termékek fotóinak megjelenítésére.
4.3. Amennyiben
akciós ár kerül bevezetésre, Szolgáltató teljes körűen tájékoztatja
Felhasználókat az akcióról és annak pontos időtartamáról.
4.4. Amennyiben
a Szolgáltató minden gondossága ellenére hibás ár kerül a Webáruház felületére,
különös tekintettel a nyilvánvalóan téves, pl. a termék közismert, általánosan
elfogadott vagy becsült árától jelentősen eltérő, esetleg rendszerhiba miatt
megjelenő “0”
Ft-os vagy “1”
Ft-os árra, akkor a Szolgáltató nem köteles a terméket hibás áron szállítani,
hanem felajánlhatja a helyes áron történő szállítást, amelynek ismeretében az
Ügyfél elállhat vásárlási szándékától.
4.5. Hibás ár
esetén esetben feltűnő értékaránytalanság áll fenn a termék valódi és
feltüntetett ára között, amit egy átlagfogyasztónak azonnal észlelnie
szükséges. A Polgári Törvénykönyvről szóló 2013. évi V. törvény (Ptk.) alapján
a szerződés a felek akaratának kölcsönös és egybehangzó kifejezésével jön
létre. Amennyiben a felek nem tudnak megállapodni a szerződéses feltételekben,
azaz nincs meg a felek akaratát kölcsönösen és egybehangzóan kifejező
nyilatkozat, abban az esetben nem beszélhetünk érvényesen létrejött
szerződésről, amelyekből jogok és kötelezettségek fakadnának. Ennek alapján a
hibás/téves áron visszaigazolt megrendelés semmis szerződésnek tekintendő.
5. Rendelés
menete
5.1. Felhasználó
a regisztrációját követően bejelentkezik a webshopba és megkezdheti a
vásárlást.
5.2. Felhasználó
a megvásárolni kívánt termék, termékek darabszámát beállítja.
5.3. Felhasználó
kosárba helyezi a kiválasztott termékeket. Felhasználó bármikor megtekintheti a
kosár tartalmát a „Kosaram” ikonra kattintva.
5.4. Amennyiben
Felhasználó további terméket szeretne kosárba helyezni új termék keresést
indíthat. Ha nem szeretne további terméket vásárolni, ellenőrzi a megvásárolni
kívánt termék darabszámát. A sor végén található ikonra kattintva törölheti a
kosár egy termékét, a teljes kosár tartalmát pedig a „Kosár tartalmának
törlése” gombbal törölheti. Mennyiség módosításához az adott termék során
található beviteli mezőben írja át a megrendelni kívánt mennyiségre a mezőben
lévő számot, majd kattintson a „Módosít” gombra. Amennyiben nem kíván további
módosításokat elvégezni, kattintson a „Kosár tartalmának megrendelése” gombra.
5.5. Felhasználó
kiválasztja a szállítási címet, majd a szállítási/fizetési módot, melynek
típusai a következők:
5.5.1. Fizetési
módok:
Személyes átvétel: Készpénzben a Szolgáltató
üzlethelységében vagy a Szolgáltató által megjelölt egyéb helyen történő
átvételkor: Az áru átvételekor történő fizetés választása esetén a Felhasználó
a Szolgáltató üzlethelységében vagy a Szolgáltató által megjelölt egyéb
helyszínen fizeti meg a termék vételárát készpénzben, vagy bankkártyával.
Készpénzes fizetésre csak magyar forintban (HUF) van lehetőség.
Fizetés utánvétellel: Amennyiben a megrendelt termék kiszállításra
kerül, lehetőség van arra, hogy a Felhasználó a megrendelés végösszegét a kiszállítónak
teljesítse készpénzben a megrendelt termék(ek) átvételekor.
Előreutalással, átutalással: Felhasználó a megrendelt
termékek ellenértékét a visszaigazoló e-mailben található bankszámlára 3 napon
belül köteles átutalni. Az összeg Szolgáltató bankszámláján történő jóváírását
követően a Felhasználó jogosult a termék(ek) általa meghatározott módon történő
átvételére.
5.5.2. Szállítási
költség:
Budapest
VII., VIII., IX., XI. kerületében a kiszállítás 5000 Ft vásárlási értékig
rendelésenként 1000 Ft
kiszállítási díjat számolunk fel, 5000 Ft rendelési érték felett a kiszállítás
díjtalan.
Budapest
területén az előző pontokban rögzített kerületeken kívül 30000 Ft vásárlási értékig
rendelésenként 1000 Ft
kiszállítási díjat számolunk fel, 30000 Ft vásárlási érték felett a kiszállítás
díjtalan.
Budapest
területén kívül 50000 Ft
vásárlási értékig 3000 Ft
kiszállítási díjat számolunk fel, 50000 Ft vásárlási érték felett a kiszállítás
díjtalan.
5.6. Amennyiben
a webshopban hiba vagy hiányosság lép fel a termékeknél vagy az áraknál,
fenntartjuk a jogot a korrekcióra. Ilyen esetben a hiba felismerése illetve
módosítása után azonnal tájékoztatjuk a vevőt az új adatokról. A vevő ezt
követően még egyszer megerősítheti a megrendelést, vagy lehetőség van arra,
hogy bármely fél elálljon a szerződéstől.
5.7. A fizetendő
végösszeg a megrendelés összesítése és visszaigazoló levél alapján minden
költséget tartalmaz. A számlát, az elállási jogról szóló tájékoztatót, és a
garancia levelet a csomag tartalmazza. Felhasználó köteles a csomagot
kézbesítéskor a futár előtt megvizsgálni, és termékeken, csomagoláson észlelt
esetleges sérülés esetén köteles jegyzőkönyv felvételét kérni, sérülés esetén a
csomagot nem köteles átvenni. Utólagos, jegyzőkönyv nélküli reklamációt
Szolgáltató nem fogad el! A csomagok kézbesítése munkanapokon történik 8-16 óra
közötti időszakban.
5.8. Az adatok
megadását követően Felhasználó a ”Fizetési kötelezettséggel járó megrendelés”
gombra kattintva tudja elküldeni megrendelését, előtte azonban még egyszer
ellenőrizheti a megadott adatokat, illetve megjegyzést is küldhet a
megrendelésével, vagy e-mailben jelezheti felénk egyéb, rendeléssel kapcsolatos
kívánságát.
5.9. Adatbeviteli
hibák javítása: Felhasználó a megrendelési folyamat lezárása előtt minden
esetben vissza tud lépni az előző fázisba, ahol javítani tudja a bevitt
adatokat.
5.10. Felhasználó
e-mail-ben a megrendelés elküldését követően visszaigazolást kap. A megrendelés
és az azzal egyező tartalmú visszaigazolás hozza létre a felek között az egyedi
szállítási szerződést. Amennyiben e visszaigazolás Felhasználó megrendelésének
elküldésétől számított, a szolgáltatás jellegétől függő elvárható határidőn
belül, de legkésőbb 48 órán belül Felhasználóhoz nem érkezik meg, Felhasználó
az ajánlati kötöttség vagy szerződéses kötelezettség alól mentesül. A
megrendelés és annak visszaigazolása akkor tekintendő a Szolgáltatóhoz, illetve
az Felhasználóhoz megérkezettnek, amikor az számára hozzáférhetővé válik.
Szolgáltató kizárja a visszaigazolási felelősségét, ha a visszaigazolás azért
nem érkezik meg időben, mert Felhasználó rossz e-mail címet adott meg
regisztrációja során, vagy a fiókjához tartozó tárhely telítettsége miatt nem
tud üzenetet fogadni.
6. A
megrendelések feldolgozása és teljesítés
6.1. A
megrendelések feldolgozása nyitvatartási időben történik. A megrendelés
feldolgozásaként megjelölt időpontokon kívül is van lehetőség a megrendelés
leadására, amennyiben az a munkaidő lejárta után történik, az azt követő napon
kerül feldolgozásra. Szolgáltató ügyfélszolgálata minden esetben elektronikus
úton visszaigazolja, hogy mikor tudja teljesíteni a megrendelését.
6.2. Általános
teljesítési határidő, a visszaigazolástól számított 5 munkanapon belül. Ha
Szolgáltató és Felhasználó a teljesítés időpontjában nem állapodtak meg,
Szolgáltató Felhasználó felszólításában meghatározott időpontban vagy időn
belül, felszólítás hiányában legkésőbb a megrendelésnek Szolgáltatóhoz való
megérkezésétől számított harminc napon belül köteles a szerződés szerinti
teljesítésre.
6.3. Ha
Szolgáltató a szerződésben vállalt kötelezettségét azért nem teljesíti, mert a
szerződésben meghatározott termék nem áll rendelkezésére, köteles erről
Felhasználót haladéktalanul tájékoztatni, valamint Felhasználó által fizetett
összeget haladéktalanul, de legkésőbb harminc napon belül visszatéríteni.
6.4. Szolgáltató
felhívja a Felhasználók figyelmét, hogy beszállítói, illetve a termékek gyártói
a technikai ismertetőket, leírásokat saját hatáskörükben jogosultak módosítani.
Szolgáltató fenntartja a jogot a már visszaigazolt megrendelések
visszautasítására részben, vagy teljes egészben. Részben történő teljesítés
kizárólag Felhasználóval történő egyeztetést követően kerülhet sor!
7. Elállás
joga
7.1. Az Európai
Parlament és a Tanács 2011/83/EU számú irányelvének, továbbá a fogyasztó és a
vállalkozás közötti szerződések részletes szabályairól szóló 45/2014. (II.26.)
Korm. rendelet szabályozása értelmében Fogyasztó a megrendelt termék kézhez
vételétől számított 14 napon belül indokolás nélkül elállhat a szerződéstől,
visszaküldheti a megrendelt terméket. Jelen tájékoztató hiányában jogosult
Fogyasztó 1 év elteltéig gyakorolni az elállási jogát.
7.2. Az elállási
jog gyakorlására nyitva álló idő attól a naptól számított 14 nap elteltével jár
le, amelyen Fogyasztó, vagy az általa megjelölt, a fuvarozótól eltérő harmadik
személy a terméket átveszi.
7.3. Fogyasztó a
szerződés megkötésének napja, és a termék átvételének napja közötti időszakban
is gyakorolja elállási jogát.
7.4. A termék
visszaküldésének költségét a fogyasztónak kell viselnie, a vállalkozás nem
vállalta e költség viselését.
7.5. Az elállási
jog gyakorlása esetén a Fogyasztót a termék visszajuttatásának költségén kívül
más költség nem terheli, Szolgáltató azonban követelheti a nem rendeltetésszerű
használatból adódó anyagi kár megtérítését.
7.6. Nem illeti
meg az elállási jog Fogyasztót olyan nem előre gyártott termék esetében,
amelyet a fogyasztó utasítása alapján vagy kifejezett kérésére állítottak elő,
vagy olyan termék esetében, amelyet egyértelműen a fogyasztó személyére
szabtak.
7.7. A Fogyasztó
szintén nem gyakorolhatja az elállási jogát
a. a
szolgáltatás nyújtására irányuló szerződés esetében a szolgáltatás egészének
teljesítését követően, ha a Szolgáltató a teljesítést a Fogyasztó kifejezett,
előzetes beleegyezésével kezdte meg, és a Fogyasztó tudomásul vette, hogy a
szolgáltatás egészének teljesítését követően felmondási jogát elveszíti;
b. olyan
termék vagy szolgáltatás tekintetében, amelynek ára, illetve díja a pénzpiac
Szolgáltató által nem befolyásolható, az elállási jog gyakorlására nyitva álló
határidő alatt is lehetséges ingadozásától függ;
c. romlandó
vagy minőségét rövid ideig megőrző termék tekintetében;
d. olyan
zárt csomagolású termék tekintetében, amely egészségvédelmi vagy higiéniai
okokból az átadást követő felbontása után nem küldhető vissza;
e. olyan
termék tekintetében, amely jellegénél fogva az átadást követően
elválaszthatatlanul vegyül más termékkel;
f. olyan
alkohol tartalmú ital tekintetében, amelynek tényleges értéke a vállalkozás
által nem befolyásolható módon a piaci ingadozásoktól függ, és amelynek áráról
a felek az adásvételi szerződés megkötésekor állapodtak meg, azonban a
szerződés teljesítésére csak a megkötéstől számított harmincadik napot követően
kerül sor;
g. olyan
vállalkozási szerződés esetében, amelynél a vállalkozás a fogyasztó kifejezett
kérésére keresi fel a fogyasztót sürgős javítási vagy karbantartási munkálatok
elvégzése céljából;
h. lezárt
csomagolású hang-, illetve képfelvétel, valamint számítógépes szoftver
példányának adásvétele tekintetében, ha az átadást követően a fogyasztó a
csomagolást felbontotta;
i. hírlap,
folyóirat és időszaki lap tekintetében, az előfizetéses szerződések
kivételével;
j. nyilvános
árverésen megkötött szerződések esetében;
k. lakáscélú
szolgáltatás kivételével szállásnyújtásra irányuló szerződés, fuvarozás,
személygépjármű-kölcsönzés, étkeztetés vagy szabadidős tevékenységekhez kapcsolódó
szolgáltatásra irányuló szerződés esetében, ha a szerződésben meghatározott
teljesítési határnapot vagy határidőt kötöttek ki;
l. a nem
tárgyi adathordozón nyújtott digitális adattartalom tekintetében, ha a
vállalkozás a fogyasztó kifejezett, előzetes beleegyezésével kezdte meg a
teljesítést, és a fogyasztó e beleegyezésével egyidejűleg nyilatkozott annak
tudomásul vételéről, hogy a teljesítés megkezdését követően elveszíti az
elállási jogát.
7.8. Szolgáltató
a termék visszaérkezését/vagy az elállási nyilatkozat megérkeztét követően a
fenti jogszabályok értelmében haladéktalanul, de legkésőbb 14 napon belül
visszatéríti a kifizetett összeget a Fogyasztó részére, beleértve a szállítási
díjat is.
7.9. A
visszatérítés során az eredeti ügylet során alkalmazott fizetési móddal egyező
fizetési módot alkalmazunk, kivéve, ha Fogyasztó más fizetési mód
igénybevételéhez kifejezetten a hozzájárulását adja; e visszatérítési mód
alkalmazásából kifolyólag Fogyasztót semmilyen többletköltség nem terheli.
7.10. Fogyasztó
köteles az árukat indokolatlan késedelem nélkül, de a szerződéstől való
elállására vonatkozó értesítés Szolgáltató részére történő megküldésétől
számított 14 napnál semmiféleképpen sem később visszaküldeni vagy Szolgáltató
címén leadni.
7.11. Fogyasztónak
írásban történő elállás esetén elegendő az elállási nyilatkozatot megküldenie
14 napon belül.
7.12. Fogyasztó
akkor tartja be a határidőt, ha a 14 napos időszak letelte előtt visszaküldi,
vagy átadja a termék(eke)t.
7.13. A Fogyasztó
kizárólag a termék visszaküldésének közvetlen költségét viseli, kivéve, ha a
Szolgáltató vállalta e költség viselését.
7.14. A
Szolgáltató nem köteles a Fogyasztó része megtéríteni azon többletköltségeket,
amely a Szolgáltató által felkínált legolcsóbb szokásos fuvarozási módtól
eltérő szállítási mód választásából adódik.
7.15. Fogyasztó
kizárólag akkor vonható felelősségre az árukban bekövetkezett
értékcsökkenésért, ha az az áru rendeltetésszerű használatától eltérő
használatból fakad.
7.16. A
visszatérítést Szolgáltató mindaddig visszatarthatja, amíg vissza nem kapta az
áru(ka)t, vagy Fogyasztó bizonyítékot nem szolgáltatott arra vonatkozóan, hogy
azokat visszaküldte: a kettő közül a korábbi időpontot kell figyelembe venni.
7.17. Amennyiben
Fogyasztó élni szeretne elállási jogával, annak jelzését megteheti Szolgáltató
elérhetőségeinek valamelyikén írásban (akár a mellékelt adatlap segítségével),
vagy telefonon. Postai úton írásban történő jelzés alkalmával a postára adás
időpontját vesszük figyelembe, telefonon történő jelzés alkalmával pedig a
telefonon történő jelzését. Postai úton történő jelzés esetén ajánlott
küldeményként, csomagként való jelzést fogad el Szolgáltató. A megrendelt
terméket postai úton, vagy futárszolgálat segítségével juttathatja vissza Fogyasztó
Szolgáltató részére.
7.18. Fogyasztónak
kiemelten ügyelnie kell a termék rendeltetésszerű használatára, ugyanis a nem
rendeltetésszerű használatából eredő károknak megtérítése a Fogyasztót terheli!
A termék visszaérkezését követő tizennégy napon belül a Fogyasztó által
megadott bankszámlaszámra visszatéríti Szolgáltató a termék vételárát, a
szállítási költséggel együtt.
7.19. A fogyasztó
és a vállalkozás közötti szerződések részletes szabályairól szóló 45/2014.
(II.26.) Korm. rendelet itt érhető el.
7.20. Az Európai
Parlament és a Tanács 2011/83/EU számú irányelve itt
érhető el.
7.21. Fogyasztó
egyéb panaszával is megkeresheti Szolgáltatót a jelen ÁSZF-ben található
elérhetőségeken.
7.22. Az elállási
jog csak a Polgári Törvénykönyv szerinti fogyasztónak minősülő Felhasználókat
illeti meg.
7.23. Az elállási
jog nem illeti meg a vállalkozást, azaz az olyan (akár természetes) személyt,
aki a szakmája, önálló foglalkozása vagy üzleti tevékenysége körében jár el.
7.24. Elállási jog
gyakorlásának a menete:
7.24.1. Amennyiben a
Fogyasztó élni kíván az elállási joggal úgy köteles az elállási szándékát
tartalmazó elállási nyilatkozatot a Szolgáltató elérhetőségeinek egyikére
elküldeni.
7.24.2. Fogyasztó
határidőben gyakorolja elállási jogát, amennyiben a termék kézhezvételétől
számított 14. nap lejárta előtt elküldi elállási nyilatkozatát. Írásban történő
elállás esetén elég csak az elállási nyilatkozatot elküldeni 14 napon belül.
Postai úton történő jelzés alkalmával a postára adás dátumát, email vagy
telefaxon keresztül történő értesítés esetén az e-mail, illetve a fax
küldésének idejét veszi figyelembe.
7.24.3. A Fogyasztó
elállás esetén köteles a megrendelt terméket a Szolgáltató címére késedelem
nélkül, de legkésőbb elállási nyilatkozatának közlésétől számított 14 napon
belül visszaküldeni. A határidő betartottnak minősül, amennyiben a 14 napos
határidő letelte előtt elküldi a terméket (tehát nem kell megérkezni 14 napon
belül). A megrendelő viseli az elállási jog gyakorlása miatt az áru
visszaszolgáltatásával kapcsolatban felmerülő költségeket.
7.24.4. A Szolgáltató
azonban nem köteles a Fogyasztó része megtéríteni azon többletköltségeket,
amely a Szolgáltató által felkínált legolcsóbb szokásos fuvarozási módtól
eltérő szállítási mód választásából adódik. A Fogyasztó a szerződés
megkötésének napja és a termék átvételének napja közötti időszakban is
gyakorolja elállási jogát.
7.24.5. Több termék
adásvételekor, amennyiben az egyes termékek szállítása eltérő időpontban
történik, úgy az utoljára szolgáltatott termék, illetve több tételből vagy
darabból álló termék esetén az utoljára kézbesített tételnek vagy darab
kézhezvételtől számított 14 napon belül élhet a vásárló az elállási joggal.
8. Jótállás,
szavatosság
Kellékszavatosság
8.1. Milyen
esetben élhet Felhasználó a kellékszavatossági jogával?
Felhasználó webshopot üzemeltető cég hibás teljesítése
esetén a vállalkozással szemben kellékszavatossági igényt érvényesíthet a
Polgári Törvénykönyv szabályai szerint.
8.2. Milyen
jogok illetik meg a Felhasználót a kellékszavatossági igénye alapján?
Felhasználó – választása szerint – az alábbi
kellékszavatossági igényekkel élhet: kérhet kijavítást vagy kicserélést,
kivéve, ha az ezek közül a Felhasználó által választott igény teljesítése
lehetetlen vagy a vállalkozás számára más igénye teljesítéséhez képest
aránytalan többletköltséggel járna. Ha a kijavítást vagy a kicserélést nem
kérte, illetve nem kérhette, úgy igényelheti az ellenszolgáltatás arányos
leszállítását vagy a hibát a vállalkozás költségére Felhasználó is
kijavíthatja, illetve mással kijavíttathatja vagy – végső esetben – a
szerződéstől is elállhat. Választott kellékszavatossági jogáról egy másikra is
áttérhet, az áttérés költségét azonban Felhasználó viseli, kivéve, ha az
indokolt volt, vagy arra a vállalkozás adott okot.
8.3. Milyen határidőben
érvényesítheti Felhasználó kellékszavatossági igényét?
Felhasználó köteles a hibát annak felfedezése után
haladéktalanul, de nem később, mint a hiba felfedezésétől számított kettő
hónapon belül közölni. Ugyanakkor felhívjuk a figyelmét, hogy a szerződés
teljesítésétől számított két éves elévülési határidőn túl kellékszavatossági
jogait már nem érvényesítheti.
8.4. Kivel
szemben érvényesítheti kellékszavatossági igényét?
Felhasználó a Szolgáltatóval szemben érvényesítheti
kellékszavatossági igényét.
8.5. Milyen
egyéb feltétele van kellékszavatossági jogai érvényesítésének?
A teljesítéstől számított hat hónapon belül a
kellékszavatossági igénye érvényesítésének a hiba közlésén túl nincs egyéb
feltétele, ha Felhasználó igazolja, hogy a terméket, illetve a szolgáltatást a
webshopot üzemeltető vállalkozás nyújtotta. A teljesítéstől számított hat hónap
eltelte után azonban már Felhasználó köteles bizonyítani, hogy az Felhasználó
által felismert hiba már a teljesítés időpontjában is megvolt.
Termékszavatosság
8.6. Milyen
esetben élhet Felhasználó a termékszavatossági jogával?
Ingó dolog (termék) hibája esetén Felhasználó – választása
szerint – kellékszavatossági vagy termékszavatossági igényt érvényesíthet.
8.7. Milyen
jogok illetik meg Felhasználót termékszavatossági igénye alapján?
Termékszavatossági igényként Felhasználó kizárólag a hibás
termék kijavítását vagy kicserélését kérheti.
8.8. Milyen
esetben minősül a termék hibásnak?
A termék akkor hibás, ha az nem felel meg a forgalomba
hozatalakor hatályos minőségi követelményeknek, vagy pedig, ha nem rendelkezik
a gyártó által adott leírásban szereplő tulajdonságokkal.
8.9. Milyen
határidőben érvényesítheti Felhasználó termékszavatossági igényét?
Termékszavatossági igényét Felhasználó a termék gyártó
általi forgalomba hozatalától számított két éven belül érvényesítheti. E
határidő elteltével e jogosultságát elveszti.
8.10. Kivel
szemben és milyen egyéb feltétellel érvényesítheti termékszavatossági igényét?
Termékszavatossági igényét kizárólag az ingó dolog
gyártójával vagy forgalmazójával szemben gyakorolhatja. A termék hibáját
termékszavatossági igény érvényesítése esetén Felhasználónak kell bizonyítania.
8.11. A gyártó
(forgalmazó) milyen esetben mentesül termékszavatossági kötelezettsége alól?
A gyártó (forgalmazó) kizárólag akkor mentesül
termékszavatossági kötelezettsége alól, ha bizonyítani tudja, hogy:
– a terméket nem üzleti tevékenysége körében gyártotta,
illetve hozta forgalomba, vagy
– a hiba a tudomány és a technika állása szerint a
forgalomba hozatal időpontjában nem volt felismerhető vagy
– a termék hibája jogszabály vagy kötelező hatósági előírás
alkalmazásából ered.
A gyártónak (forgalmazónak) a mentesüléshez elegendő egy
okot bizonyítania.
Felhívom figyelmét, hogy ugyanazon hiba miatt
kellékszavatossági és termékszavatossági igényt egyszerre, egymással
párhuzamosan nem érvényesíthet. Termékszavatossági igényének eredményes
érvényesítése esetén azonban a kicserélt termékre, illetve kijavított részre
vonatkozó kellékszavatossági igényét a gyártóval szemben érvényesítheti.
Jótállás
8.12. Milyen
esetben élhet Felhasználó a jótállási jogával?
Hibás teljesítés esetén az egyes tartós fogyasztási cikkekre
vonatkozó kötelező jótállásról szóló 151/2003. (IX. 22.) Korm. rendelet
alapján, az ott felsorolt termékek vonatkozásában a webshopot üzemeltető
Szolgáltató jótállásra köteles.
8.13. Felhasználót
milyen jogok és milyen határidőn belül illetik meg jótállás alapján?
A jótállás időtartama egy év. A jótállási határidő a
fogyasztási cikk fogyasztó részére történő átadása, vagy ha az üzembe helyezést
a forgalmazó vagy annak megbízottja végzi, az üzembe helyezés napjával
kezdődik.
8.14. Mikor
mentesül a Szolgáltató a jótállási kötelezettsége alól?
A Szolgáltató jótállási kötelezettsége alól csak abban az
esetben mentesül, ha bizonyítja, hogy a hiba oka a teljesítés után keletkezett.
Felhívjuk a figyelmét, hogy ugyanazon hiba miatt kellékszavatossági és
jótállási igényt, illetve termékszavatossági és jótállási igényt egyszerre,
egymással párhuzamosan nem érvényesíthet, egyébként viszont Felhasználót a
jótállásból fakadó jogok a termék-és kellékszavatosság fejezetekben leírt
jogosultságoktól függetlenül megilletik.
8.15. Szolgáltató
nem tartozik jótállással, illetve szavatossággal a természetes elhasználódásból
származó, továbbá olyan károkért, amelyek a kárveszély átszállása utáni hibás
vagy gondatlan kezelésből, túlzott igénybevételből, illetve a meghatározottól
eltérő behatásokból, illetve egyéb, a termékek nem rendeltetésszerű
használatából keletkeztek, továbbá a kopóalkatrészekért, és az ezek
rendeltetésszerű használat melletti kopásából eredő meghibásodásért.
9. A
szavatossági igény esetén történő eljárás
9.1. Fogyasztó
és a Szolgáltató közötti szerződésben a felek megállapodása a rendelet
rendelkezéseitől a fogyasztó hátrányára nem térhet el.
9.2. A Fogyasztó
kötelessége a szerződés megkötésének bizonyítása (számlával, vagy akár csak
nyugtával).
9.3. A
szavatossági kötelezettség teljesítésével kapcsolatos költségek a Szolgáltatót
terhelik (Ptk. 6:166. §).
9.4. A
Szolgáltató a Fogyasztó nála bejelentett szavatossági vagy jótállási igényéről
jegyzőkönyvet köteles felvenni.
9.5. A
jegyzőkönyv másolatát haladéktalanul, igazolható módon a Fogyasztó
rendelkezésére kell bocsátani.
9.6. Ha a
Szolgáltató a Fogyasztó szavatossági vagy jótállási igényének
teljesíthetőségéről annak bejelentésekor nem tud nyilatkozni, álláspontjáról –
az igény elutasítása esetén az elutasítás indokáról és a békéltető testülethez
fordulás lehetőségéről is – öt munkanapon belül, igazolható módon köteles
értesíteni a Fogyasztót.
9.7. A
Szolgáltató a jegyzőkönyvet az annak felvételétől számított három évig köteles
megőrizni, és azt az ellenőrző hatóság kérésére bemutatni.
9.8. A
Szolgáltatónak törekednie kell arra, hogy a kijavítást vagy kicserélést
legfeljebb tizenöt napon belül elvégezze
10. Vegyes
Rendelkezések
10.1. Szolgáltató
kötelezettsége teljesítéséhez közreműködőt jogosult igénybe venni. Ennek
jogellenes magatartásáért teljes felelősséggel tartozik, úgy, mintha a
jogellenes magatartást saját maga követte volna el.
10.2. Ha a jelen
ÁSZF bármely része érvénytelenné, jogtalanná vagy érvényesíthetetlenné válik,
az a fennmaradó részek érvényességét, jogszerűségét és érvényesíthetőségét nem
érinti.
10.3. Amennyiben
Szolgáltató az ÁSZF alapján megillető jogát nem gyakorolja, a joggyakorlás
elmulasztása nem tekinthető az adott jogról való lemondásnak. Bármilyen jogról
történő lemondás csak az erre vonatkozó kifejezett írásbeli nyilatkozat esetén
érvényes. Az, hogy a Szolgáltató egy alkalommal nem ragaszkodik szigorúan az
ÁSZF valamely lényegi feltételéhez, vagy kikötéséhez nem jelenti azt, hogy
lemond arról, hogy a későbbiekben ragaszkodjon az adott feltétel vagy kikötés
szigorú betartásához.
10.4. Szolgáltató
és Felhasználó vitás ügyeiket békés úton próbálják rendezni.
10.5. Szolgáltató
tájékoztatja a Felhasználókat, hogy nem csatlakozott a fogyasztókkal szembeni
tisztességtelen kereskedelmi gyakorlat tilalmáról szóló törvény szerinti
magatartási kódexhez, és ilyennel saját maga sem rendelkezik.
11. Panaszkezelés
rendje
11.1. Áruházunk
célja, hogy valamennyi megrendelést megfelelő minőségben, a megrendelő teljes
megelégedettsége mellett teljesítsen. Amennyiben Felhasználónak mégis
valamilyen panasza van a szerződéssel vagy annak teljesítésével kapcsolatban,
úgy panaszát a fenti telefonon, e-mail címen, vagy levél útján is közölheti.
11.2. Szolgáltató
a szóbeli panaszt azonnal megvizsgálja, és szükség szerint orvosolja. Ha a
vásárló a panasz kezelésével nem ért egyet, vagy a panasz azonnali kivizsgálása
nem lehetséges, a Szolgáltató a panaszról és az azzal kapcsolatos álláspontjáról
haladéktalanul jegyzőkönyvet vesz fel, s annak egy másolati példányát átadja a
vásárlónak.
11.3. Az írásbeli
panaszt a Szolgáltatást 30 napon belül írásban megválaszolja. A panaszt
elutasító álláspontját megindokolja. A panaszról felvett jegyzőkönyvet és a
válasz másolati példányát öt évig megőrzi a Szolgáltató, és azt az ellenőrző
hatóságoknak kérésükre bemutatja.
11.4. Tájékoztatjuk,
hogy a panaszának elutasítása esetén panaszával hatósági vagy békéltető
testület eljárását kezdeményezheti, az alábbi elérhetőségeken.
11.5. Szolgáltató
a fogyasztói jogvita rendezése érdekében igénybe veszi a békéltető testületi
eljárást.
11.6. Panasszal elsősorban
a területileg illetékes járási hivatalokhoz fordulhat. A területi szervezetek
listáját itt találja: https://jarasinfo.gov.hu/jarasok-lista
11.7. Panasza
esetén lehetősége van békéltető testülethez fordulni, melyek elérhetőségét itt
találja:
Budapesti Békéltető Testület
Címe: 1016 Budapest, Krisztina krt. 99.
Telefonszáma: (1) 488-2131
Fax száma: (1) 488-2186
Név: Dr. Baranovszky György
E-mail cím: bekelteto.testulet@bkik.hu;
11.8. A békéltető
testület hatáskörébe tartozik a fogyasztói jogvita bírósági eljáráson kívüli
rendezése. A békéltető testület feladata, hogy megkísérelje a fogyasztói
jogvita rendezése céljából egyezség létrehozását a felek között, ennek eredménytelensége
esetén az ügyben döntést hoz a fogyasztói jogok egyszerű, gyors, hatékony és
költségkímélő érvényesítésének biztosítása érdekében. A békéltető testület a
Fogyasztó vagy a Szolgáltató kérésére tanácsot ad a Fogyasztót megillető
jogokkal és a Fogyasztót terhelő kötelezettségekkel kapcsolatban.
11.9. Online
adásvételi vagy online szolgáltatási szerződéssel összefüggő határon átnyúló
fogyasztói jogvita esetén az eljárásra kizárólag a Fővárosi Kereskedelmi- és
Iparkamara mellett működő békéltető testület illetékes.
11.10. Szolgáltatót
a békéltető testületi eljárásban együttműködési kötelezettség terheli. Ennek
keretében köteles a válasziratát megküldeni a békéltető testület számára és a
meghallgatáson egyezség létrehozatalára feljogosított személy részvételét
biztosítani. Amennyiben a vállalkozás székhelye vagy telephelye nem a
területileg illetékes békéltető testületet működtető kamara szerinti megyébe
van bejegyezve, a vállalkozás együttműködési kötelezettsége a fogyasztó
igényének megfelelő írásbeli egyezségkötés lehetőségének felajánlására terjed
ki.
12. Szerzői
jogok
12.1. Miután az
ammer-papir.hu, mint weboldal szerzői jogi műnek minősül, tilos az ammer-papir.hu
weboldalon megjelenő tartalmak vagy azok bármely részletének letöltése
(többszörözése), újra nyilvánossághoz történő közvetítése, más módon való
felhasználása, elektronikus tárolása, feldolgozása és értékesítése a
Szolgáltató írásos hozzájárulása nélkül.
12.2. Az ammer-papir.hu
weboldalról és annak adatbázisából bármilyen anyagot átvenni írásos hozzájárulás
esetén is csak az adott weboldalra való hivatkozással lehet.
12.3. A
Szolgáltató fenntartja minden jogát szolgáltatásának valamennyi elemére, a
domain-neveire, az azokkal képzett másodlagos domain nevekre valamint az
internetes reklámfelületeire.
12.4. Tilos az
ammer-papír.hu weboldal tartalmának, illetve egyes részeinek adaptációja vagy
visszafejtése; a felhasználói azonosítók és jelszavak tisztességtelen módon
történő létesítése; bármely olyan alkalmazás használata, amellyel az ammer-papír.hu
weboldalon vagy azok bármely része módosítható vagy indexelhető.
12.5. Az ammer-papír.hu
név szerzői jogi védelmet élvez, felhasználása a hivatkozás kivételével
kizárólag a Szolgáltató írásos hozzájárulásával lehetséges.
12.6. Felhasználó
tudomásul veszi, hogy a felhasználási engedély nélküli felhasználás esetén
Szolgáltatót kötbér illeti meg. A kötbér összege képenként bruttó 1000 Ft, illetve szavanként
bruttó 100 Ft. Felhasználó
tudomásul veszi, hogy ezen kötbérkikötés nem túlzó, és ennek tudatában böngészi
az oldalt. A szerzői jogi jogsértés esetén Szolgáltató közjegyzői
ténytanúsítást alkalmaz, melynek összegét szintén a jogsértő felhasználóra
hárítja.
Budapest, 2018. november 5.